torsdag 11 mars 2010

Hemskt

Inatt var jag med om det värsta hittills. Vi hade gått och lagt oss och skulle börja kolla på OC. Helt plötsligt smyger sig en smärta på i magen och jag blir tok-illamående på en sekund! Alltså som precis innan man ska spy när man har en rejäl magsjuka. Magen blir stenhård och jag kan inte ligga ner, inte få bort det på något sätt. Jag vrider och vänder mig och efter ett tag lugnar det sig när jag ställer mig på alla fyra. Men det ökar tillbaka igen och håller i sig omkring 20minuter. Jag kan bara sitta upp och andas och hoppas att jag får syp när som helst. Men spydde gjorde jag inte. Efter ett tag lugnar det sig igen, vägar knappt röra mig för att det ska komma tillbaka, efter några minuter lägger jag mig sakta ned på sidan och det blev hanterbart. Blev sedan jättetrött och somnade. Det var som om det tryckte på någonting som gjorde att jag mådde så illa, på någon nerv eller nåt. I samband med sammandragningar. Huvva det var jätte jobbigt. Hoppas det inte händer allt för ofta igen. Men man har väl värre att vänta sig så det är väl bara att bita ihop. Lillplutten sparkade skapligt efteråt så, men det var inte så skönt just då:) men det verkade bra där inne iaf. Vaknade av sparkar imorse, de börjar bli riktigt rejäla nu :) Nåväl. Vi är i bispgården nu, jocke var ledig idag och imorgon. Evelina är i badet och vill att jag ska komma och tvätta henne så jag ska ta och resa på arslet :) Ha en bra helg. Puss

2 kommentarer:

  1. Lillplutten, lille? Blir det en pojke? =)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag skrev "lillplutten" för att det inte skulle vara könsdefinerat men de blev de alltså ändå :) Vi vet inte vad det blir, fast vi tror faktiskt på pojke :)

    SvaraRadera