onsdag 24 mars 2010

Hejj och godmorgon!!

Sitter och äter frukost nu, har sovit mycket gott. Idag ska jag iväg på Bm-kontroll, lyssna på det lilla hjärtat o.s.v. Just nu sparkar den, börjar alltid sparka när jag äter har jag märkt.
Igår var jag med evelina på djungelhuset! Vi blev där hela dagen och det var så skönt att hon kunde leka för fullt med andra nya barn medan jag drack kaffe och titta på. Hon lekte med en kille i flera timmar, att dom bodde tillsammans i ett hus där. Gud vad jag skattade åt dom.
Sedan kom Jocke och var där och fikade och lekte ett tag innan vi åkte hem.
I måndags var ju vi på utflykt, och just när vi ska till och grilla i stugan långt ut i skogen så ringer dom från Cubus till mig och undrar om jag fortfarande är intresserad av att jobba!
Så i förrgår var jag på arbetsintervju med stor-magen! Hon var verkligen jätte snäll och jätte trevlig och vi fick jättebra kontakt. Hon var fortfarande jätte intresserad av mig trotts magen och tyckte jag verkade jättebra! Hon berättade om sina barn och så, hon skulle ringa mig idag, hon viste inte riktigt hur hon skulle göra. Grejjen är ju att jag bara kan jobba ca 3månader till och att jag inte kan jobba under sommaren, ju. Så jag förväntar mig ingenting förstås, men det var så kul att komma dit och prata och jag känner mig riktigt välkommen på något vis, hon tyckte jag skulle komma in efter jag fått barn och hojta till när jag är redo att jobba också :)
Riktigt fin människa.
Idag SKA jag och evelina äta frasvåfflor till lunch, har längtat efter domdär våfflorna i flera dagar men har aldrig fått laga de till middag för att Jocke tycker att "det är ingen mat". Han är förståndig han. Så idag ska vi två fasen gotta oss iallafall..
Ha en fin dag. Puss

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt med jobb! Hoppas det går vägen, och iallfall när du är klar med mammaledighet! ^^ Åh vad gott det lät med våfflor, måste nog ta och göra det jag också....Puss!

    SvaraRadera
  2. Ja det känns som kul att det finns intersse, att det inte är omöjligt att få ett roligt jobb :) Men det blev ingenting just nu, och det förstår jag ju. Men ho ville behålla CV för framtida jobb och så..
    Jajjemen det var det verkligen, men nu är jag mätt:)
    Puss!!

    SvaraRadera