lördag 10 oktober 2009

Suddig kall dag med rastlöshet

Idag ringde klockan nio, jag var pigg men fick ingen kick av att gå upp. Jag släpte ut hunden, satte på radion och bäddade ner mig i sängen två timmar till. Duschat och sölat på, har börjat tagit otroligt lång tid på mig att göra mig ordning. Klockan tre kom jag iväg och handlade åt gammelfarmor och drack lite kaffe och fixade med blommorna. Har ringt alla vänner i brist på planer ikväll, känner mig ensam och uttråkad. Men det är lugnt ändå. Jag kanske blåser in och hyr en trevlig film, färgar håret, läser, slappar. Det börjar bli lite jobbigt att bara glida omkring och inte ha något ansvar - inget jobb, ingen bostad. Det känns som att man inte kan stadga sig utan allt dedär. Men det dyker upp så småningom, men jag är stressad. Imorgon tänker jag åka in till Elin och hänga, då är hon ledig. Nu håller jag på plockar och stökar, ska ta och städa bort alla mina grejjer där dom kan vara. Jag håller ut, Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar