torsdag 22 oktober 2009

Mycket på gång

Ja nog lönar det sig att ligga i och söka många jobb, har fått svar från två olika ställen. Arbetsförmedlingen släng er i väggen! ;)
Däremot ingen lägenhet i sikte.. Men jag har märkt att nya saker ploppar upp när man minst anar det nu, så det löser sig nog.
Det känns jättebra nu iallafall! Äntligen händer det något, folk ringer, det börjar rulla framåt.
Det finns så många, så många som sitter och beklagar sig över att de är arbetslösa, och visst kan det kännas hopplöst ibland. Men chanserna blir knappast större om man inte lägger ner all energi på att söka och går ut och visar att man finns. Det har jag lärt mig. :)
Just nu dricker jag te och ska nu avsluta med en prilla, mmm!
Idag ska jag skicka iväg paket, och sen ska jag gå runt och prata med alla hyresföretag.
Imorgon väntar arbetsintervju till drömjobbet. På måndag ett annat alternativ.
Puss, and have a great day.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, att det går så bra för dig gumman! Det blir jag glad över att höra :) Får man veta vad drömjobbet är för nåt? :D PUSS!

    SvaraRadera
  2. HippHIpp HURRA HURRA HURRA!! :D

    HÖR AV DIG när du vet något!
    Puss storasyster som vet att lillasyster klarar ALLT!

    SvaraRadera