måndag 5 oktober 2009

Hej nu är jag tillbaks!!

NU känner jag mig sugen att börja skriva igen! Har ju gått eviga tiden sedan sist.
Till det nya, roliga:
Jag är tillbaka i hemstaden med ny energi och nya mål. Är inneboende hos mor och far, och hoppas på att snart kunna norpa åt mig en lägenhet av något slag. Det känns motvilligt att bo hemma någon lägre tid nu när man en gång flyttat, och jag längtar så efter att få något eget, jag behöver det. Nåväl, idag har jag rusat omkring på stan och lämnat CV och hälsat på trevliga butikschefer i alla möjliga butiker och affärer! För det mesta klädbutiker, någon restaurang och några matäffärer. Jag kan redovisa det sähär, att 10/12 var trevliga, varav 5 av dem verkade intresserad, och resterande hade inget behov för tillfället. Jag känner mig riktigt nöjd, det känns som att man har tagit ett stort steg fram bara genom att gå runt och visa upp sig och visa intresse. De flesta är oftast väldigt trevliga, och är dom inte det tycker jag att dom är på fel ställe. Så jag är stolt över dagens insatts och då är det bara att hålla hoppet uppe, vänta och se. Imorgon ska jag gå en sväng till några chefer på butiker som inte var där idag. För jobben kommer inte till mig och knackar på, ju. En härlig rask promenad med lilla gucci har jag nyss gjort, det är skönt med kall friskluft. En annan rolig sak som händer, på onsdagkväll ska jag vara med på modevisning på Eloge och visa upp kläder, det blir skitkul. Nu väntar middag och sedan organisera några fler CV till morgondagen... Puss på er.

1 kommentar: