lördag 26 mars 2011

Ångest vs. Njuta

Jag har sån jävla ångest. Ångest över jobb och pengar, dagis och framtid till gårdagens våfflor. Samtidigt är jag mitt uppe i en av de härligaste tider med Felicia som jag bör ta vara på och njuta av varje sekund. Så ångesten ligger och gnager där bak men jag påminner mig själv om att "vara här" varje gång jag tittar på Felicia. Att njuta av livet i största alllmänhet, det är för kort och dyrbart för att grubbla ner sig, det är en enda röra men det löser sig väl. Jag måste vara i mina sinnesfulla bruk ändå, njuta av de dyrbara sakerna i vardagen. Felicias välmående, skratt och nyfikenhet! Solen mot ansiktet och friska luften. Jag tänkte på det när vi satt vid frukostbordet här om dan hon och jag, jag har nog mycket att lära av henne, de har en sån underbar nyfikenhet på livet, livsglädje och ser det stora i det lilla. Jag har inte tid med bekymmer.

5 kommentarer:

  1. Att ångra våfflor på våffeldagen är som att ångra julskinka på julafton. Slöseri ju. Njut av att du unnade dig istället. Själv åt jag minst 5 stycken och har inte märkt av några otrevliga bieffekter.

    Att inte njuta av "nuet" däremot, ger otrevliga bieffekter. Så gör't. Det löser sig vettu, en sak i taget.

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att jag har dig och får be om ursäkt för att jag skallade dig, spottade på dig, slog dig och inte lät dig vara med. Usch vilken elak syster jag var! Men jag älskade och älskar dig :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Fast jag kommer knappt ihåg något av dedär elaka, och jag var säkert jobbig när det skedde. Däremot minns jag en sak, när jag stökat till i ditt rum och då gick du in till mig och rev ner allt på mina hyllor, då blev jag väldigt ledsen minns jag.
    Men jag kommer mest ihåg en bra och kärleksfull syster, som jag kunde hämta och skvallra för när killarna kastat sand på oss på skolan tillexempel. Och hon som ville sjunga duetter med mig i baksätet och åka stjärtlapp under stjärnhimlen i åkersjön.

    SvaraRadera
  4. Åh kära du. Jag minns i huvudsak inte en jobbig lillasyster, utan den bästa lillasystern som jag oroade mig för och roades med. Vi hade väldigt roligt på torpet också.

    "Det regnar klossar i paulas rum" menar du? Usch. Förlåt!

    SvaraRadera