onsdag 6 april 2011

Känslostormar

Igår tidigt på morgonen gick jag en promenad med Felicia, en ovanligt härlig sådan.
När jag kom ut så bara slöt jag ögonen och drog djupa andetag in med näsan, det luktade underbart. Det fanns något i luften. Jag fick tillbaka den känslan av när jag cyklade till skolan i lågstadiet. Man kunde känna våren i luften, solen var varm men luften frisk, jag hade ett pirr i kroppen av att sommarlovet började närma sig. Förväntansfull över hur sommaren skulle se ut, i Öregrund och på Torpet med familjen. Så.. hela promenaden gick jag bitvis och blundade och kände på känslan att vara 10år igen i Bringåsen. Hur fantastisk uppväxt vi hade, vilket varmt och tryggt hem och mysiga vägar till skolan, cyckla på vägen eller gå stigen genom skogen och äta blåbär. Ibland var jag avundsjuk på alla som fick åka skolbuss varje dag minns jag.
Just nu befinner vi oss här hemma igen, jag har nyss tagit ännu en underbar promenad med både Flisan och Gucci, förbi platserna jag fantiserade om här om dagen. Strålande väder idag, jag och Gucci solade på baksidan som på gamla dar' medan Flisan sov i vagnen. Nu har mitt hjärta vaknat och ikväll ska vi åka och hälsa på min gamla bästa högstadievän Emma och hennes lilla hjärta! Hon är också hemma i barnhemmet just nu. Tiden går fort och livet förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar