torsdag 3 mars 2011

LCHF är svaret på alla gåtor.

Hej det var länge sen! Jag tänkte bara göra ett kort inlägg såhär i nystarten, är lite upptagen med Flisan men ska berätta snabbt. För ungefär 2 veckor sedan slog det om i huvudet över en natt. Jag ändrade mina kostvanor totalt, det började likna LCHF och nu har jag läst på lite och sjunkit in mer i det hela. Jag har även börjat träna riktigt, lite småövningar varje dag hemma på en mjuk matta. Sedan Body PUmp 3ggr/veckan. Och jag kan redan se resultat kan jag säga! Och jag mår så bra! Om ni undrar över LCHF kan jag säga att det är kung. Det är lösningen, svaret på alla gåtor, livets rätta livsstil. Det är så jävla bra och man inser fort att det är det enda rätta. Får snabbt en djup inblick i hur mycket SKIT det är i nästan ALLT som alla vi äter var dag. Hur grundlurad vi blir på 70% av allt som finns i matbutikerna. Jag är väldigt glad att jag kommit in i detta spår och känner att det är såhär jag vill leva. Det är ingen snabb diet eller kur som kommer upphöra om nån vecka. Jag vill leva såhär och jag älskar allt jag äter. Matvariationen har blivit oändlig, jag funderar inte längre över vad man ska hitta på för nytt till middag, det känns som när man har fått upp ögonen på allt man inte ätit förut blir kombinationerna oändliga. Sedan har jag förvånats över hur mycket saker som jag trodde var nyttiga inte är så bra, som innehåller mycket kolhydrater. Som morötter tillexempel! Men nu måste jag kila, det blev en "liten" inledning iallafall. :) Kram!

2 kommentarer:

  1. Äter du ostskiva med smör på till kaffet istället för kaka och grädde med lingon när du vill lyxa till det?

    SvaraRadera
  2. HAHA. Nej men kanske en god ost eller Hallon&grädde :)

    SvaraRadera