lördag 5 mars 2011

Njuter

Sitter och äter en liten udda frukost, fiskgryta, brocoli/blomkål å creme fraiche.. Kände mig så trött på omeletterna å ägg idag. Jag minns att jag var rädd för blomkål som "ung" men det är riktigt bra. Hur som helst. Har gjort morgonens träning till lite musik innan jag matade Flisan med gröt. Det är skönt att röra igång sig på morgon. Igår upptäckte jag en ny favorit! Lufttorkad skinka! 0 kolisar! Bred på Philadelphia tomat/pesto och rulla ihop, kan inte bli bättre att smaska på. Igår var jag och köpte turkisk yoghurt och lite feta såser. Räkor och kräftor är också suveränt i en sallad med någon krämig fet dressing. Igår när jag nattat Flisan och satt med henne i famnen satt jag bara och tittade på henne och förundrades över hur vacker hon är, att vi skapat henne. Jag satt bara och minns hur hon såg ut som nyfödd, hur hon var växt och hur mycket hon lärt sig. Jag kände mig duktig för en stund hur jag har tagit hand om henne so far... :)När man väl blivit Mamma, känner man hur otroligt rädd man är om sitt barn, jag skulle gå genom eld och vatten för henne och om något skulle göra henne illa skulle jag bli farlig!! Jag kan säga till henna och verkligen känna att jag menar vartenda litet ord "Du är det bästa jag har. Jag älskar dig mest av allt i hela världen." Och sen en liten "i bakhuvudet -tanke"... Man känner att man inte har det så jäkla glamoröst när ballkongdörren blåser upp två nätter i rad för att den är trasig och vi strippat fast den i innerdörren, där också glaset har ett stort hål..... Vi försöker ta oss härifrån, hoppas de blir snart, har inte råd att lägga mer pengar på huset. Börja jobba och har lite framtidsplaner på en egen grej på den fronten... ;))) Kram!

3 kommentarer:

  1. Kolisar!? Protisar och fettisar också?

    SvaraRadera
  2. gud vad annorlunda det såg inne i köket! Fast iofs så var det ett tag sen jag var in dit:P sist var ju när min farmor bodde där haha :)

    SvaraRadera
  3. Haha sis ;)

    Jaha var det din farmor, där ser man. Ja de är ju en heeel del gjort så att säga.. :)

    SvaraRadera