måndag 31 maj 2010

33 dagar, MAX!!

Jag sitter hemma i Östersund med Evelina. Jättefint väder idag, men har inte tagit mig ut, ska väl gå ut och ta ner tvätt från sträcket iallafall. Idag är Jocke i Sundsvall och kör lastbil, imorgon har han uppkörning där!! Sen är det bara släp kvar... det är bra, hoppas han blir färdig snart.
Nu är det 33dagar till den 3 Juli, det beräknade förlossningsdatumet, min födelsedag. Men pappa försöker sänka min glädje för han tror att jag kommer gå över tiden. Man vet ju inte, det kan bli när som helst! Jag har iallafall haft ont de senaste dagarna då det har tryckt på neröver, så de håller på förbereds, mjukas upp och sjunker ned nu tror jag.
Åh, ikväll vill jag äta kall sallad med pasta å kyckling å dressing å grejjer!

4 kommentarer:

  1. Gud vilken fin födelsedagspresent det skulle vara om du fick den då=) Men jobbigt att ha barnkalas varje gång du fyller år;)
    Jag vet ju inte hur stor din mage är nu så jag kan inte "chansa" på något datum heller. Hoppas bara på att den lilla krabaten stannar därinne så länge som den behöver! Stor kram<3

    SvaraRadera
  2. Ja men visst :) Jag har gissat på den 1:a Juli.. och andra i slutet av Juni och några runt 6-8 Juli. Magen är nog tillräckligt stor! Och det sägs att dom är som klara i vecka 36 men att dom ligger kvar av bekvämlighet :) Så för mig får det gärna bli tidigare, börjar som bli ännu jobbigare när det är varmt! Kram <3

    SvaraRadera
  3. Neej vad tufft 3 Juli var mitt BF också! Men han kom 1:a juli! Kram

    SvaraRadera
  4. Va?! Shit vad häftigt, då kanske jag gissar rätt iallafall! Det behöver alltså inte bli fördröjt för att man är förstföderska, yey!

    SvaraRadera