fredag 28 maj 2010

36 Dagar/ 5 veckor/ 1 månad+/ 5 helger

Jag hoppas att jag får träffa min lilla älskling som gömmer sig här inne om 5 veckor eller tidigare! Längtar så, men de kan ju bli senare också.. Det känns så väl att den är riktigt stor nu när den rör sig. På måndag går jag in i vecka 36 och då ska dom tydligen vara så gott som helt färdiga egentligen. Nästan varje morgon vaknar jag upp och tänker "men gud, vi ska verkligen få bebis!" Det är så mysigt att ligga och mysa och veta att snart kommer vi få träffa vår lilla. Det är så svårt att förstå och samtidigt svårt att minnas hur det inte var att ha någon i magen, jag känner mig aldrig ensam och känner sådan himla kärlek till denna lilla varelse helatiden. Det kommer nog kännas tomt i magen sen, är så van att det rör sig där inne, hålla en hand på magen, kan inte tänka mig själv utan mage längre hur jag än försöker! :)
Nu har vi ordnat babyskydd till bilen också, hittade ett nästan sprillans nytt jättefint på blocket som jag köpte. Men basenhet och allt :) Så det är bara att klicka ur och i utan att krångla med bälte varenda gång. Smidigt. Något mer tror jag nästan inte att vi behöver köpa, har fått jättefint skötbord, barnvagn och aaaallt möjligt. Kanske att jag investerar ett rese-skötbord också. Nåväl, håller på färgar om håret så ska gå och fortsätta med det. I helgen ska jag pyssla, fixa och inreda sovrum medan de övriga åker på crusing, har verkligen ingen lust med det. Puss

3 kommentarer:

  1. Gud vad roligt för dig gumman=) Är det en "jobbig period" för dig nu som dom pratar om? "Man mår bäst i mitten av graviditeten och sämst i början och slutet". Sen t'nkte jag på det om ni har några namn på lur? Är ju nyfiken;)

    SvaraRadera
  2. om man färgar hår när man är gravid, så kan de bli sämre resultat.. färgen kanske inte tar lika bra och så... men hoppas de blir bra:P
    satu

    SvaraRadera
  3. Ja de kan jag nog säga linnea :) Jag har kommit till det att det börjar bli lite för jobbigt och tungt och tycker att det borde vara klart snart:)
    Ja vi har väl några namn men inget som är spikat än... :) Det visar sig:)

    Ja jag vet, jag tror det stämmer också, kan bli lite konstigt:)

    SvaraRadera