söndag 2 maj 2010

v.32. Åtta veckor kvar...

Tiden går så snabbt, en månad känns som en vecka och en vecka är som en dag. Det är bara 8veckor kvar till beräknad födsel, det känns helt galet och jätteskönt för jag längtar så. Idag är det söndag så vi åker tillbaka till Östersund igen. Vi har haft en lugn mysig helg. Imorgon är det dags för rutinkontroll igen och på eftermiddan börjar föräldragruppen. Bebis är stor och lever om mest helatiden och jag känner mig väldigt osmidig. Och jag tror jag måste ta och köpa amningsinlägg! Fakta: I vecka 32 väger din bebis närmare 1.8 kg och är c:a 44 cm från topp till tå. Nu när bebisen vuxit sig så stor och livmodern är högre i buken kan du märka av en ny upplevelse: när bebisen ligger uppochner i mage kan den sparka uppåt och träffa dina revben. Trycket kan göra att det känns ömt, särskilt om bebisen fastnar med en fot mellan revbenen. Du kan delvis förhindra detta genom att sitta upp så mycket som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar