fredag 12 september 2008

Fredag?!

Här sitter jag med pjamasbyxor och mina fluffiga duntofflor vid köksbordet, snorförkyld! Jag vaknade igen vid evla och drog mig upp, åt en apelsin, pratade med pappa om min arbetslöshet. Det känns hårt, jag känner mig lite som en dålig människa för att det blivit såhär. Jag vet att det inte är så farligt men det känns ju hårt när man väl sitter här. Jag ska ringa på två äldreboenden i hammarstrand och höra om dom har mer behov där och även hemtjänsten. Pappa höll på flyga i taket när jag ens hade funderingar på att söka försörjningsstöd (det var inte min ide') Det är så att säga lite skilda åsikter om saker och ting mellan vår släkt och min sambos släkt, inget illa menat med det men vi är väldigt olika. Nåja, jag antar att det löser sig i slutändan, jag har svaga tankar kring att plugga Uska på distans för att "komma upp" lite.
Igår följde jag med Jocke på Zonterapin, det var mycket intressant tycker jag. Det är en kvinna som bor nere på byn, hon har också gått Estet Musik på PC och vi har haft några gemensamma lärare:) Och även jobbat på nipängen som ung. Hon var inte utbildad terapeat utan lärt sig själv och läst mycket så hon hade det mer som ett intresse. Först tryckte hon på olika punkter under fötterna med en liten pinne, det gjorde tydligen mycket ont. Om man hade ont i ryggen gjorde det ont på punkten som hör till ryggen o.s.v. ni vet säkert hur det funkar. Sedan avslutade hon med en ryggmassage, det tog en timme. Jag vill testa göra det någongång. Jag bokade iallafall in två träningspass hos henne, och och en kompis leder body pump/styrketränings pass i en lokal på byn!
Jocke kom hem för ca en timme sen, dom hade inget att göra på jobbet. Jag har sett en ugla för första gången i mitt liv! Jocke tog med mig ut och visade mig den, gud vad stor och häftiga dom är! Idag ska vi hjälpas åt att flytta på pianot i vardagsrummet så jag kan möblera om, det är ju färdigt där nu. Just nu spelar han guitarhero på högsta volym så jag håller på bli galen.
Nu ska jag ta och ringa efter jobb! Och hoppas på att helgkänslan kommer till mig, tveksam jag.
Kramar

3 kommentarer:

  1. Paula. Du är en klok, duktig och arbetsvillig tjej. Ingen människa vill gå hemma arbetslös, med eller utan stöd. Det är inte roligt. Det gäller att anstränga sig! Finns det nån möjlighet att få jobb som personlig assistent? Och som sagt, ring fler äldreboenden. Skriv ett CV och personligt brev!! Skicka till mig/pappa så kan vi tycka till.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Just det!

    Puss, Pappa.
    ps. går det att läsa uska på distans?
    Isf; shoot!

    SvaraRadera