måndag 8 september 2008

Bra dag!

Jajjemen, idag har det varit fantastiskt härligt väder, det är så skönt med höstluft och sol.
Jag vaknade och kände att jag kan inte sitta hemma idag, jag blir så nere av det. Så jag ringde alla tillgängliga för att umgås med nån så jag fick tag på två frivilliga damer som jag tog med mig till hammarn och fikade lite och passade på att köpa tapetlim ;)
Sen ikväll har jag äntiligen satt upp easy cver på resten av väggarna här i vardagsrummet, så imorgon är det bara att fortsätta tapetsera de två sista väggarna och de kommer bli så snyggt!
Sen har jag kommit på att jag ska köpa sånhär metall-snöre som man sätter från vägg till vägg och hänga gardinlänger på, om man sätter dom vid takkanten så ser rummet högre ut när man hänger gardinerna så.. och så kan jag hänga längder lite överallt och inte bara vid fönstrena! ;)
--> Tapeter som ska vara "easy up" genom att man kan limma direkt på väggen och sen sätta upp dom är INTE lättare.. (om man tapetserar själv!) då fastnar den där man inte vill helatiden.. mycket lättre att limma våden coh vika ihop.
Jag tycker jag är väldigt duktig som klarar av att tapetsera mösterpassade svindyra tapeter alldeles själv. ( Jenny hjälpte mig på första väggen, Tack! :) ) 
Har nyss klippt älskling, förhand med kökssax. Blev utmärkt bra! ;D 
Jag är helt enkelt väldigt duktig på mycket jag..
Nu ska jag gå upp och sussa efter en finfin dag.
Gonatt puss!  Kärlek till syster, mor&far

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar