torsdag 15 april 2010

Kaninens ljud

Nyss hemkommen från logopeden med Evelina. Jag tror dethär kommer bli jättebra, hon ska börja träna på f-ljud som de förklarade som "kaninens ljud" för att kaninen sätter sina stora tänder mot läppen och blåser ut f-ljudet. Hon fick klistra in bilder på saker som börjar på F i en bok och lite bilder att göra egna spel med. Hon var jätte duktig. Det kommer bli en uppföljning i Augusti, så får hon träna andra saker sen.
Vi försökte hälsa på pappa jocke på skolan efteråt men han hade uppskrivning i stan, tror evelina blev lite ledsen att inte hinna träffa han. Hon följde med satu och tony hem nu efteråt. Så nu vet jag inte vad jag ska hitta på, städa bilen invändigt kanske. Jag var jätte flitig igår och bytte däck å drog fram trädgårdsslag och hogtryckstvätt och tvättade bilen. Pappa blev förbryllad över var jag fick all energi ifrån och att jag skulle byta däck själv höggravid. :DMen man blir ju så rastlös av att bara gå hemma tillslut.
April förra året
Allt var bra hos barnmorskan igår iallafall. Magen växer som den ska och hjärtat slår normalt. Pratade lite om förlossningsrädsla, svaret jag fick var att det föds ganska många människor i världen, och många får syskon, ju. Så det är väl bara att inse att man är otroligt nog skapt för dethär. Om ca två veckor börjar föräldragruppen.
Maj. 2009

3 kommentarer:

  1. Åh, sött! Då kan du lära henne; Fina Fräcka Flickor får F-müsli till frukost, Fint för Figuren, Förvånande Fräscht. Är F'et på Förpackningen en Förkortning på banan? Nej F'et på vår müsli står för Friskhet hela dan! Minns du den?

    Ok. Bespara henne den ramsan, lite köns-steriotypt va?

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja lite smått.
    PUSS

    SvaraRadera
  3. HÄR! http://www.youtube.com/watch?v=42k5mhSyFnM

    HAHA!

    SvaraRadera