onsdag 21 april 2010

Godförmiddag! Siiter här i mina sexiga långkallingar och äter rostat, men nu är marmeladen slut :( Solen skiner delvis, lite moln här och där också. Igår damsög jag bilen, polerade inredningen, gjorde rutbehandling med rain clear, och tvättade motorutrymmet (!) Man kan ju iallafall göra det bästa av skrothögen man har... Lämnade in mitt däck igår också, så de kommer jocke hem med idag, kan man ta sig nånstans igen. Fast jag har ju inte så många ärenden nu för tiden, om jag inte blir sjukt sugen på något speciellt så jag kan åka till coop, tillexempel.
Jag fick nyss reda på att min farfar och gittan har köpt en lägenhet på stortorget nu, och kommer nog formodligen SÄLJA huset i ÖREGRUND inom en snar framtid!!! :'(
Det innebär att jag nu snabbt som attan måste tjäna ihop storkosing och köpa mig en liten stuga i Öregrund om jag inte ska mista mitt älskade barndoms-sommarställe förgått! :(
Dethär händer liksom inte, det är den mest betydelsefulla platsen för mig, har massor av minnen och känslor för den underbara skärgården. Nåväl, får se hur det blir, jag får väl börja campa i Öregrund om somrarna istället, inte samma feeling.
För något år sedan sålde mormor Åkersjön... var ska detta sluta? Nu har man inget älsklingsställe kvar snart.

3 kommentarer:

  1. jätte tråkigt att dom lär sälja där nere..
    Visst nu var de många år sen man var där nere men de nåt helt underbart med den lilla staden lr vad man ska kalla den..=)
    Ja du minnen de har man där ifrån de e många goa minnen hihii. kom på ett nu de var när Andreas hade nån kompis där o dom stod o svinga inne i huset med golfklubban haha o lampan gick sönder HIHIH.. lr när blixten slog ner o klockan slog hur länge som helst!
    Känns ju oxå jätte tråkigt att vi alla har som tappat kontakten oxå vi hade ju jätte skoj=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Paula!

    Jag minns Öregrund och sommaren vi spenderade där. Kan mycket väl tänka mig att det känns hemskt att gå miste om det. Hoppas ni kommer på någon lösning :)
    Ha det så fint!

    SvaraRadera
  3. Jannike: Ja men visst, tror alla vi fd. barn har starka känslor för Öredrund. Kram

    Sofie: Hej! Ja jag hoppas de blir nånting där iallafall.
    Hoppas allt är bra med dig! Tack! Kram

    SvaraRadera