måndag 19 april 2010

Det går ont..

Först får jag be om ursäkt för min geografiska okunskap! (angående mitt jordklot nedan) Dessutom visste jag inte att det fanns vulkaner på island, trodde dom fanns i varmare länder typ längst ner på jorden som ni ser! Men man lär sig något nytt nästan varje dag.
Denna morgon klev jag upp med ett otroligt sug efter pannkakor, så det kändes mysigt att steka pannkakor till frukost, dock förstörde detta mitt morgonhumör. Jag brände upp varenda pannkaka och rökfyllde heela huset. Har fått ställt upp alla dörrar för att vädra ut allt. Pannkakorna och stekpannan ligger nu i diskhon och det ser förjäkligt ut. Så nu vet jag inte riktigt vad jag vill äta, tappade som lusten...
I helgen har jag fått halva sovrummet målat, tog sån tid för att man fick måla noga två ggr innan det blev bra. I Lördags åkte jocke på bilträffen i Sundsvall, det väckte inte mitt intresse så jag stannade hemma och målade och kikade på film istället, Äntligen Midsommar (riktig B-film btw!! inte värd att se.) Ja och denhär veckan ska jag lämna in mitt punkterade däck och få det omlagt. Och hoppas att jag får tag på damerna på lönekontoren så jag kan skicka in mina papper!
Igår kväll spelade vi bingolotto, 100kr fattigare.

8 kommentarer:

  1. Haha! Din geografiska kunskap har väl varit på den nivån mest jämt? Jag tycker att du ska rita Kiruna på kartan ;P Gullunge.

    Gör det ont på en specifik punkt och mer ont när du djupandas? Och har du nyligen haft ont i ett ben?

    /SSK emilie

    SvaraRadera
  2. Haha jaa ;)

    Nej.. :S det gör bara ont när jag ligger på sidan, alltså när magen väller över och trycker på revbenet.

    SvaraRadera
  3. Jadåså. Ingen allvarlig sjuka, bortsett från gravititet då. Om det räknas som sjuka ;P

    Förresten; Varmare länder längst ned på jorden? Känner du till ekvatorn, där det är varmast? Haha. Du har ju ritat vulkanen på sydpolen! Söto.

    SvaraRadera
  4. Vadå? jag fattar inte, jag blir aldrig riktigt klok på denhär planeten! Alldrig lär man sig riktigt. Jag har utgått ifrån sen jag var barn att ju längre ner man kommer, ju varmare blir det, det är vi här uppe som har det ganska kallt, så blir det kallare längre upp ovanför oss...
    Gud vad mina barn kommer att bli felinformarade om allt genom åren :D
    "joo fröken mamma sa att Kiruna låg brevid Schweiz"
    :S

    SvaraRadera
  5. Åh herre. Ekvatorn, joderns mittlinje är ju närmast solen. Där är det varmast, där finns regnskog och öken, bland annat. Polerna, i nord och syd är kalla. Nya zeelands klimat liknar sveriges, för det ligger ungefär i samma förhållande till polerna och ekvatorn, fast på andra sidan. Så ju längre ner man kommer blir det först varmare, tills man passerar ekvatorn, där blir det kallare igen. Typ.

    Rota fram min gamla barnbok Så Funkar Det. Det har lärt mig allt jag kan.

    SvaraRadera
  6. Vet du vad, jag fick MVG i So när jag gick ut 9an! Jag måste ha kommit undan ganska bra, för i So ingår ju geografi. Men det måste ha trillat bort ganska fort.
    Jag känner igen dedär, men det låter väldigt konstigt att det skulle vara lika på nya zeeland som här, dom har väl inte vinter där iallfall?
    Nåja, jag börjar förstå. Nu måste jag bara tänka om och ändra uppfattning om alla länder som inte är som jag trott...

    SvaraRadera
  7. Ja, men allra gulligast var ändå på gymnasiet när lilla Paula, på ett SO-prov, skrev att Egypten låg i Europa, Trondheim var huvudstaden i Norge och vad var det nu? Schweiz var ett land i Kina;) Love you darling<3 Linnéa

    SvaraRadera
  8. Men jag vet att ni tycker om mig ändå;)
    Det är väl tur att jag är så klok i övrigt, mycket bättre saker att kunna än såntdär ovesentligt;)
    Puss på dig.

    SvaraRadera