måndag 1 februari 2010

Denna väntan

Ligger på kökssoffan med blodstopp i armarna för att hålla upp datorn i bekväm ställning.
Klockan 7 imorse klev jag upp och åt frukost med Jocke innan han åke. Sedan låg jag och Gucci och myste i sängen och väntade på att mamma skulle bli klar. Det var ju -30 imorse så jag virade in Gucci i en filt och sen åkte vi in till djursjukhuset. Vi tog ytterligare blodprover sedan ultraljud, och hon fick raka magen. :/ Men de kunde inte se något på ultraljudet, men blodproverna var fortfarande märkliga så de frågade om hon kunde vara kvar över dan så de fick ta ryggmärgsprov på henne. Jag ville absolut inte lämna kvar hon för hon blir så ledsen om vi åker ifrån henne, men vi hade väl inte så mycket val och jag grät. Så nu sitter hon väl där ensam, instängd i en bur :'( Eller så kanske hon är nedsövd nu. Jag är bara hemma och väntar på att hon ska komma hem! Jag tror inte dom kommer hitta någonting på dedär helller, verkar inte finnas någon synlig orsak till varför hon inte har några vita blodkroppar. Det är ju jättekonstigt men hon är ju sig själv igen och mår bra så de känns bara plågsamt att behöva stöka med hon så mycket.
Det är mycket väntan överhuvudtaget (över huvud taget?) just nu. Man väntar på de ena efter det andra och har så mycket funderingar.. och längtan. We'll see on wednesday..
Kramar Paula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar