fredag 5 februari 2010

Pappa som lekte med elden

Godkväll!! Jag har nyligen ätit en god semla och sett lets dance + den sjukt roliga serien Solsidan på 4:an. Håller på (fuderar) att beställa några väl behövda saker nu... Innan det är dags att gå till sängs för jag ska upp och jobba kl7. Ska sitta vak lörda, söndag. Så jag fick allt stanna hemma i helgen. Till veckans dramatik! : Igår kväll satt jag och Jocke i lugnan ro och fikade i kökssoffan... Pappa står i tvättstugan och stökar med någonting, plötsligt växer det upp ett stort eldhav i tvätthorn där han står! Och pappa försvinner. Eller han har sprungit till andra sidan av rummet och står chockad funderar på vad det var som hände. Jag skirker och frågar vad det är som händer, och ser att pappa har massa "sand" i håret, ansiktet och tröjan. Så han eldade upp det översta lagret liksom. Det han pysslade med var att fylla på kamintändare, och skulle sedan "testa" denna när det var fullt med vätska överallt. Jocke sitter och tokskrattar i köket. Idag har pappa "avlånga ballonger" på fingrarna, riktigt tjocka och hemska. Han sov med handen i en hink med snö (vatten). Stackars pappa... Ikväll ringde lilla E och frågade om hankan hade brunnit. Trevlig helg och sov sött! Puss Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar