måndag 27 juni 2011

AH. Jag är helt jävla slut. Slut i varenda led och nerv och hövve. Ge mig en spavecka i mallorca. Jag förtjänar det. Jag kom att tänka på bara sådär, att om jag hade spolat tillbaka mitt eget liv ett par år och frågat mig själv, ska jag gå denhär vägen? Så hade jag skrikit gör det inteeeeeeeee! stoooooooooop! För det har varit en jäkla vandring hit. Jag är jävligt nöjd med det jag har idag och hur allt är nu, jag är jättelycklig. Men det har varit en jävla resa. Så, submit: Jag skulle aldrig orka göra om den från början. Men nu när det är gjort så ångrar jag inte att jag står här. Tur att jag inte kunde säga till mig innan och veta hur jobbigt det skulle bli, för då hade inte saker och ting utvecklats till vad det är idag.! Ja, nu är jag utslagen med en stor kaffe. "Ungar å hundar" Papper och myndigheter man ska hålla reda på, kaoset av saker jag försöker fånga upp och sortera. Inser att vi kommer bo i kaos och kartonger några veckor till, för min perfekta finputsade lägenhet i huvudet kommer inte infinna sig på samma sekund vi får nycklarna i handen. Någon klok människa sa till mig att släppa kontrollen och inte plåga alla med min flytt-mani. Låta det ta sin tid. Jag ska försöka se på mig själv från annat perspektiv och försöka behålla lugnet och låta det se förjävligt ut ett tag och se fram emot att det perfekta hemmet växer fram en bit i taget. Skona min familj. Okej, jag ska verkligen försöka komma ihåg att göra det.

2 kommentarer:

  1. Du är så fin syster. Och jag är glad att du är lycklig! Den resa du gjort är väl resultatet av att du gjort som du velat i stunden?

    Ang. perfekta hem så finns det inga sådana som skapats på några timmar. De växer fram, för man ändrar sig, flyttar om, känner efter och ändrar sig igen. Jag vet inte hur många hål jag gjort i väggar för att sedan ångra mig och flytta tavlan/hyllan. Resultat: väggar som en grevéost. Känn efter först, gör sen :)

    Ser fram emot att besöka er!

    SvaraRadera
  2. Tack min bästa vackra syster!

    SvaraRadera