måndag 28 juni 2010

Spänning

Det är 5 dagar kvar till mitt beräknade förlossningsdatum. Vi bara väntar och går omkring och hoppas helatiden, Jocke tyckte att vi måste planera nånting för då kommer den säkert, istället för när man bara går och väntar. Själv har jag gissat på torsdag, då vi också är bjuden på släkt-fest hos mormor. Vi stannar här över helgen nu eftersom jag fyller år och det kan ju bli när som helst.. Får se om lillplutt vill ha en egen födelsedag. Jag är nervös, spänd över hur det ska kännas, hur jag kommar reagera och hantera det, samtidigt längtar jag så himla mycket. Det får göra ont, det får göra mycket ont det spelar ingen roll nu bara jag får träffa min älskling. Men jag undrar mycket över HUR ont det gör, jag vill ju inte få en nära döden upplevelse.. det måste ju vara liksom hanterbart.. eller? Skitsamma, jag vill bara att det ska sätta igång! Fan vad glad jag kommer bli när jag märker att det har satt igång!
I helgen har vi haft det lugnt och bara myst, var på hembyggdsgården på midsommar så barnen fick dansa lite, sedan åt vi middag hos Monica och åkte hem vid elva på kvällen. Dock kom ingen bebis trotts att Jocke var nykter och beredd :/ Igår spelade vi fem-kamp med pil, luftgevär och grejjer i det fina vädret! Vi kom till ösd tidigt imorse, väldigt varmt ute så jag pallar inte att sitta där helatiden, så nu sitter jag och Evelina framför varsin dator.
Vi har föresten köpt en videokamera! Det känns som väl investerade pengar, jättekul att filma speciella ögonblick och föra över på datorn jätte enkelt. Den följer med på bb ;) dock inte under själva utdrivningsskedet. Men lite innan och efter är nog kul att ha kvar. :)
Jaa så vi får väl se om jag skriver något mer blogginlägg innan det är dags. Nu ska jag ställa av min bil! Puss

2 kommentarer:

  1. Det är gjort! In i minsta detalj :) Men de hann väl inte du göra?? :)

    SvaraRadera