onsdag 16 juni 2010

Inte kul...

Jag lider mer eller mindre just nu. Jag har jätteont i revbenet/muskelfästet på höger sida, det svider till helatiden och bränns utanpå huden. Så nu har jag ingen sida att byta till när det börjar brännas i höften när jag sover, kan bara ligga på vänster sida, och ryggen, men då kvävs man ju mest. Jag har även ett riktigt tryck neröver, men de är jag bara glad för, de får göra hur ont det vill så det kommer igång. Inatt hade jag fasen riktiga verkar tror jag, drog ihop sig som satan och tryckte på så jag trodde jag behövde hålla för så det inte skulle flyga ut nåt/någon :)
Sover riktigt dåligt och har diverse krämpor helt enkelt.
"jag kommer inte få några bristningar.."
Vi var hos BM i måndags, fick då även göra en undersökning och hon tyckte att det mycket väl kan bli bebis tidigare, huvudet har sjunkit långt ner och det har börjat mjuknas upp.. Men det kan bli när som helst helt enkelt, man vet ju inte. Så jag har iallafall börjat packa en BB-väska, så har man det gjort! Vill ha allt klart och förberett så har man några mindre saker att oroa sig för. Det får inte plats mycket i minnet nu liksom. Imorgon åker vi på sista föräldraträffen. 38 av 40 veckor har man gjort... helt sjukt. Och helt sjukt kul :)

3 kommentarer:

  1. Älskade syster. Så här på andra sidan jorden (typ) känns det helt overkligt att jag ska bli moster, att du ska bli mamma och att det bor någon i din mage. Sist jag såg dig var magen bara lite svullen ju. Tack för två fina blogginlägg med allt annat än bara "svullna" magar. :) Det är bäst att du fortsätter så, annars kanske jag får en plötslig mosterchock! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det känns helt overkligt för mig med, och samtidigt en självklar del utav mig. Det är väldigt trångt för den som bor här inne nu, bökar och vrider sig så gott det går, hickar ofta. Snart får vi se vem det är :) Ja, vi kommer nog vara lika chockade båda två!

    SvaraRadera