måndag 10 november 2008

Sjukling

Jag har blivit ap-förkyld över natten! Vad trött jag blir! Riktigt sjuk också, det känns att det börjar bli väldigt kallt i huset när man lagt sig, har legat och andats kalluft hela natten och försökt täcka munnen med täcket. Ush. 
Men en sjukt kul fredag har jag haft iallafall, vi var på Lergodset och umgicks. Men trotts att det blev lite mycket där mot slutet, hängde inte riktigt med jag. Blev lite dålig när vi kom hem, haha! Jag lyckades få med mig ett vinglas därifrån...ops. Det var inte meningen.
Så idag är det en rutten måndag och jag är snorigare än aldrig förr. Och mens, och en stor finne, kan det bli värre? ( ja, okej ) Men huga vad tråkigt.
Jag som tänkte måla klart idag och allt annat som inte blivit gjort. 
Det finns hur mycket kläder som helst i detta hus och jag vet inte var dom ska ta vägen, dom bara vräker fram! 
Och nu har vi ungefär fem ställen vi förvarar kläderna på. 
Jag hade velat haft en enda riktig, vanlig garderob. Med bara kläder vi använder. 
Jag blir galen på alla saker och joks! Jag skulle vilja slänga ut varända liten pryl och ha soprent, tomt, setelt och kallt! Tänk vad enkelt. 
En säng, en soffa, ett bord. Skönt! 
Jag förstår inte vad man ska ha alla grejor till egentligen, eller varför dom finns ibland.
Pratade med Jocke nyss, vi ska tydligen ha zonterapi ikväll om Helen kan, 
undra om jag orkar det nu när jag är sjuk. Men det kan ju göra mig frisk!
Ha en trevlig dag. Paula
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar