onsdag 12 november 2008

meningslös dag?

Ibland känner jag att vissa dagar skulle man bara kunna radera ur sitt liv, 
fast man ska ju göra alla dagar så betydelsefulla som möjligt. Men, kan man vara så perfekt? 
Idag gör jag precis ingenting, har ont i huvet och fortfarande sjuk då. 
När man försöker fukta torkade snusar som gått ut för nån månad sen över vattenkokaren,
då är det ett tecken på att man verkligen inte vill gå utanför dörren..
Jocke tycker att jag har blivit en piller-tabletter-brustabletter-värktabletter-kosttillskott-naturläkemedels - Narkoman... 
Han mår dåligt av att jag går och stoppar i mig massa piller hela dagarna, 
och har en teori om att han har så bra imunförsvar pga att han är emot allt vad tabletter är.
Jag kan tänka mig att en någon del av det stämmer, men jag har alltid haft dåligt imunförsvar.
Självklart är det bättre att ta ett äpple än en vitamintablett, självklart! Men, det känns bra att ta vissa tabletter som jag inte kan komplitera. Jag vet inte, känns bara bra.
Imorgon ska jag följa med jocke till svall, han ska äntligen ta och köpa riktiga linser hos optikern.. det lutar även mot glasögon, woho! Han vill ha glasögon men tycker dom är så dyr men har tagit reda på att jobbet står för glaset och 10% av bågarna eller något sådant.
Är glad att han tar tag i det för sin egen skull.
Smärta i huvudet!!! Måste ta pronaxen, eller är jag narkoman då? :)
Puss och Kärlek.

1 kommentar:

  1. Om man äter varierad kost så behöver man inte ta några kost- eller vitamintabletter flicka!!
    Ang. värktabletter, vid "vanlig" förkylningsvärk och huvudvärk så håll dig till anvisningarna på paketen. Och gå aldrig över maxdos. Blanda heller inte olika tabletter.

    SvaraRadera