tisdag 18 november 2008

JOBB

Äntligen har jag fått lite jobbdagar! 
Hade blivit riktigt leds ett tag och kände mig ganska värdelös, men rätt var det var hann jag nypa åt mig åtta dagar, förmodligen hela nästa vecka också, dock är det mest bara 
tre-timmars xtra-kväll. Men det var de ända som fanns. 
Har iallafall jobbat 7-8 timmar idag och igår. Men de blir ju så, den vikarie som är där när det kommer in lediga dagar hinner ju skriva upp sig först. Hopplöst, verkar som man måste armbåga sig fram. Och den egenskapen har ju inte jag! Men jag är nog nästan den med störst behov av jobb. Nu inväntas bara arbetskläder och timecare, vilket vad jag förstår det ska det minska behovet av vikarier så myket som möjligt. 
Ush vad jag blir leds på kommuner ibland, det ska vara så jäkla snålt! 
Jag förstår inte riktigt, är inte äldreboenden en viktig del? Jag trode det var framförallt sådana saker de prioriterade. Äh, jag har ingen kunskap så jag ska inte resonera men det enda man hör är att dom drar ner mer och mer.
Ikväll blir det träning. Jag är trött.
Laga mat nu! Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar