onsdag 3 juni 2009

Nytt!

Då är man frisk och nya tag igen. Har inte tagit mig tid till att skriva på ett tag. Men det har varit en del jobb och annat. Just nu sitter jag vid köksbordet, har packat och klätt på mig. Idag tar jag bussen kl fyra till Östersund och därifrån åker vi til hälsingland sedan Linköping imorgon. På fredag blir nämnligen syster fördig sjuksköterska! Vad skönt det ska kännas för henne. Tänk om man kommit så långt i livet. Här är det iallafall städat och fint nu, har även införskaffat oss en gräsklippare så nu ska det se hyfsat ut på gården iallfall! Jag har planterat rabatt och köpt solcellslycktor för ett par dagar sedan också. Snart blir det en liten trädgårdsgrupp för en tänkvärd slant så vi har något att sitta på i sommar. Annars är allt bra, fick äntligen komma iväg och träna igår igen, trotts att killarna gav upp efter en stund när jag knappt hunnit med hälften av vad jag tänkt, lite lata dom. Har jobbat natt mån-tis så det kan vara anledningen till att jag försov mig idag, skulle åkt med bussen 9.30 så det har jag surat för lite nu på förmiddan tills jocke fick nog och tyckte att jag fick skylla mig själv. Hade ju planerat att hinna göra något hemma hos mamma och pappa innan vi åker ikväll. Men nu kommer jag komma dit runt 18. Jaja. Kanonvarmt har det ju också varit, underbart. Jag är bara lite ledsen över att jag kommer jobba bokstavligen hela sommaren, fram till 28augusti. Så det blir en sommar instängd på jobbet, hoppas jag lyckas spara ihop lite pengar. Men man överlever ju nätt och jämnt med det man får ut. That`s life, vissa sitter med sina miljoner per månad, andra sliter häcken av sig för att kunna betala räkningarna, tanka och köpa lite mat. Fantastiskt. Nu ska jag nog pyssla och fixa lite saker. Ha det bra. Ska bli skönt att åka iväg med familjen :) Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar