måndag 25 maj 2009

Döende

TOK-SJUK! Men jag tvingade mig igenom det ohygligt långa passet på jobbet igår, det var påfrestande. Jag hör dåligt och har värk i öronen, snorig och en fruktansvärd huvudvärk. Yr och vimsig. Då var man inte så kapabel till att ta hand om oroliga dementa. Ville bara sätta mig ner och gråta av utmattning. Men nu kan jag känna att jag jobbat tillräckligt för denhär månaden också, så jag får sjuk annmäla mig imorgon så kanske jag kan krya på mig. Jag lade mig i sängen så fort jag kom hem och låg där till tre på eftermiddan idag. Jag blir så instängd och uttråkad, jag vill göra något, men orkar knappt vara uppe. Jag klarar inte av minsta högljuda röst, skrik eller gnäll. Det bara ekar i huvudet. Någon frågade om jag hade fått svin-influensan, vad är det? jag har inte träffat något svin, inte svin som i djur iallfall :P Hur vet man om man har ifluensa? Jag blir nog bra snart, färdig gnällt. Man märker vad värdefullt det är att vara frisk och kunna leva när man mår såhär iallfall. Nu ska jag se på film med min älskade, vi har inte umgåtts på flera dagar.
Take care, Kärlek

2 kommentarer:

  1. men herre gud syster! Läs tidningarna! Se nyheter!! Har svininfluensan undgått någon!?

    SvaraRadera
  2. Vadå, är det många som har det? Jag trodde det var uppblåst och ovanligt. Vi har inga tidningar, här på landet kommer posten efter två och endast på veckodagar.. ;)

    SvaraRadera