måndag 11 maj 2009

Buffè middag/ Jobb/ Uppdatering

Hej hej.
Har inte skrivigt på ett par dagar, hade massor jag tänkt skriva om men de får bli en uppdatering nu. Har jobbat idag till halv fyra, ganska bra och lättsam dag trotts dålig stämning sista timmen, jag är leds på när det är så mycket gnäll i gruppen. Tråkigt, tjurigt. Jag förstår inte hur dom orkar med ibland. Jaja. Det har börjat klia förjäkligt i ögonen lite då och då dom senaste dagarna, är det jordnötter någonstans? 
I lördags hade jag en liten liten tjejmiddag med Paulin och Sara. Det blev en sjukt god fördrink som Paulin gjorde, det var en grön Cosmopolitan med äppellikör. Jag hade lagat diverse saker som en buffè; Paj med broccoli, spenat, skinka, fetaost, tomat, och ost med en creme fraichè dressing. (Super god!) En stor sallad. Marinerade grillspett med salsa. Hembakat solrosbröd med olika sorters creme chees. Till efterrätt blev det fryst hallontårta och choklad&caffe-latte.
Jag var mycket stolt över dukningen, tycker det är skitkul att verkligen pynta till det, speciellt med växter och kvistar...
Hallontårtan var super god och löjligt enkel att göra.
Recept på fryst hallontårta;
1pkt Vanijvisp
8-10 Digestivekex
200g Frysta Hallon
2-3msk Strösocker
Använd en bakform med löstagbar kant. 
Vispa Vaniljvispen tjock med en elvisp. Krossa digestivekex till smulor. Blanda hallonen med socker och hacka dom lite lätt och rör sedan ned dom i vaniljvispen. Häll hälften av kexsmulorna i botten av formen, sedan all vaniljvisp, och slutligen resten av kexsmulorna ovanpå. Sätt plast el. folie över och låt den stå i frysen i minst 4timmar. Ställ den i kylskåpen minst en halvtimme innan servering. Servera med tinade hallon om du vill. 
( Jag tog 2ptk vaniljvisp så den blev högre )
Söndag "morgon" kändes som en riktig hotell-frukost.
Jag och Jocke hade mysdag hela dagen och bara tog det lugnt.
På kvällen åt vi sista biten av tårtan, den tyckte Evelina om.
Ne nu orkar jag inte sitta här längre:)
Ta hand om er! Puss

1 kommentar:

  1. Festen var hos Erik i klassen, dom hade tömt ett rum på möbler och köpt en discokula.

    Härlig tårta! Och vilken rolig bild på evelina! :) PUSS!

    SvaraRadera