måndag 22 augusti 2011

Hej! Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg lite snabbt när jag ändå hade det i tanken.. det var ett tag sen. Har varken haft tillfälle eller skrivlust på ett tag. Hur som helst! Ligger på soffan och har haft en lugn kväll för mig själv, helt otroligt! Jag behövde denna avkoppliing. Vi har haft en heldag på stan jag och flisisen, vi mötte upp evelinas mamma så hon åkte med henne under veckan. När vi kom hem och hade ätit var klockan sju och Felicia hade inte sovit på 7 timmar! Så hon somnade ovaggad och Jocke jobbade eftermiddag, har nyss kommit hem. Vi tog stadsbussen in och det gick jättebra, har inte åkt med barnvagn förut, hur smidigt som helst. Jag har fyndat massa barnplagg för 180kr på kappahl! Men på bussen hem fick jag en tankeställare om hur många barn det måste finnas som växer upp i jävligt taskiga förutsättningar.. ush. Det finns föräldrar som inte förstår hur viktigt vissa saker är och hur man är en förälder och det är just det som lägger grunden till vilka personer dom blir och så vidare... Hur fan kan man ställa barnvagnen mot väggen med ryggen mot sig så att inte barnet ser vart mamma tagit vägen och sitter helt i sin egen värld och barnet sitter och blir oroligt och försöker få uppmärksamhet genom att gnälla och slå och får bara ett lamt skäll för det. Fyfan, särskilt små barn som behöver respons och sällskap att upptäcka allt som sker omkring dom. Så jävla tragiskt. ---bryter tanken--- Nu sover min lilla stumpa iallafall såå gott i mammas säng i mammas gamla pjamas som hon är så gullig i. Imorgon ska vi leka och busa och myyysa. Jag köpte några små plastburkar med lock i olika färger till hon idag som vi tänkte använda att gömma olika saker i, det tycker hon är roligt. Hon fick hälla mackaroner i dom ikväll som hon skallrade med. :) Nåväl. Vi mår bra allihop och har det toppen! Jag har ett nytt jobb också, ju! Jag trivs fantastiskt bra och har fantastiskt bra avtal! tipptopp. Nu ska jag vara social med mannen här. //P

1 kommentar: