söndag 22 mars 2009

Söndag linköping - tumba

Hej alla glada!
Ikväll anlände vi till Tumba hos Jockes far, har fikat och kikat på sanningens ögonblick.
Har haft en trevlig långhelg i Linköping hemma hos storasyster och calle. 
Dom har det jätte fint och jag tycker om Linköpning, det är mysigt samtidigt som det är en storstad, och dom har vår! Det känns jobbigt att komma hem till en meter snö sen, jag gruvar mig. Jag vill också ha barmark och vårluft. 
I fredags var det examen-fest hos sis & calle, trevliga och roliga folk som sist. På lördagen var vi runt och traskade i Gamla Linköping med gamla byggnader och chokladmuseum, en jätte mysig fika på ute servering. :)
Idag var vi på länsmuseumet där dom hade utställning om dödsstraff och gamla gravar, mycket intressant och förargelse väckande, faktiskt! Ush, tänk att vi i sverige har använt oss av avrättning som straff, dessutom för mindre än hundra år sedan. Och det är många länder som fortfarande använder sig av det, fy farao säger jag! :(
Sen hann jag sjunga igenom sånger med sis inför fasters bröllop där vi ska sjunga i Maj. 
Pappa, vi valde "Du är allt" av Sonya Andén som du föreslog, de var ett utmärkt val.  :)
Nu ska jag vara lite social. Vi får se vad vi hittar på för kul här i sthlm under veckan, innan vi checkar in på hotellet på fredag.. :D  Ha de bra, KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar